יום שבת, 18 ביולי 2015

פרויקט בריאות / צעד 3 - הסקת מסקנות / הכרות עם עצמנו

לבוש בבגדים חדשים של חברת נייקי

שנותנים הרגשה טובה, נראים עלי טוב 

ומעלים את המוטיבציה שלי לפעול
הגענו לשלב השלישי של הפרויקט "אורח חיים בריא" וכעת לאחר שהתבוננו הגיע השלב השלישי בו אני מצמצם את הסיכויים להיתקל בקשיים בדרך. שלב זה יהיה קל יותר לאנשים שיהיו מוכנים להיות כנים עם עצמם ולהודות בפני עצמם שהם כאלו או כאלו - גם אם קשה להם לעשות זאת. כמו כן שלב זה יהיה קל יותר לאנשים שמכירים את עצמם היטב וקשובים לרצונות, לחסרונות, ליתרונות ולצרכים שלהם.

הנה כמה מהדברים שהחלטתי להתייחס אליהם

לאכול לאט יותר - ידוע שתחושת השובע מורגשת רק לאחר רבע שעה. אחד הדברים שאני רוצה לשפר אצלי הוא ההרגל של אכילה מהירה. 

לשתות הרבה יותר מים - במשך שנים אני שותה כמויות גדולות של מים כדי להעביר מחלות וחולשות של הגוף במהירות. לאחרונה הרגשתי שהזנחתי מעט את כמויות המים ולכן אחזור להקפיד על כך. שתייה מרובה מסייעת לדעתי בבריאות הגוף ואולי גם בתחושת שובע מסוימת. בנוסף לכך מעתה אפחית משמעותית במיצים, תוססים וכדומה בהם יש כמויות גדולות של סוכרים וחומרים שונים שעדיף להימנע מהם.


מחצית מהכמות שנהגתי לאכול
להפחית כמויות וליצור תחושה שהצלחת מלאה - אומרים שהכל בראש, שאנחנו אוכלים עם העיניים. במקרה הפרטי שלי שמתי לב שכמויות האוכל שאני אוכל הן לא מדודות וכמו כן גדולות בהרבה ממה שמומלץ החלטתי ראשית לחתוך את הכמות לחצי. אולם הטריק הוא לשים את האוכל בצלחות קטנות יותר כדי לתת לעינים את התחושה שהצלחת מלאה. החלטה נוספת שחלטתי היא לתת לפחות חצי שעה מרגע הארוחה שבה לא אוכל משהו נוסף - גם אם אני מרגיש שאני עדיין רעב. הנטייה שלי למלא מחדש את הצלחת עומדת לקבל ביטול באופן נחרץ - דבר שיעלה את תחושת הביטחון בשיטה שלי במידה ולאחר חצי שעה אכן ארגיש שבע.

שכנוע עצמי ויצירת קשרים שנוח לכם איתם כדי להתמיד וליצור מוטיבציה - ישנה חשיבות גדולה לתפישת העולם שלכם על אורח החיים שבחרתם. שכנוע עצמי הוא אחת הצורות לעודד את עצמכם לעשות דברים שאין לכם בהכרח את הכוח או המוטיבציה לעשות. כך לדוגמה החלטתי לרכוש לי בגדים שאני נראה בהם טוב. כך אני משייך את אורח החיים, הרגלי האכילה והפעילות הספורטיבית שלי עם הרגל שאינו קשור אליהם במקרה זה - קניות. בדרך זו אני נראה טוב כשאני מתאמן או אפילו מרגיש טוב שתחושה זו בוודאי עוזרת לחוויה עצמה של פעילות ספורטיבית שכעת עשויה להיראות הרבה יותר מהנה. 

לאכול רק כאשר אני רעב - אין דבר טבעי יותר ובריא מאשר לאכול באמת כאשר מרגישים רעבים. מההכרות שלי עם עצמי נהגתי לאכול במצבים רבים בהם לא הייתי רעב כלל. הנה ההבחנות שלי לגבי עניין זה
  • אכלתי כאשר אוכל היה מונח בקרבת מקום (לדוגמה על השיש / פתוח על השולחן / בסלון)
  • אכלתי כאשר מישהו אחר הציע לי לאכול משהו ומסיבות שונות קיבלתי את ההצעה
  • אכלתי כאשר היו פיתויים רבים
  • אכלתי כאשר הסביבה דחפה אותי לזה עם משפטים כמו - טוב עכשיו חג / היום יומולדת / מחר נחזור לכושר / חיים פעם אחת ועוד מיליון ואחד תירוצים לאכול היום ובכמויות ולחזור ל"שגרה" אחרי החג, בצאת השבת, עם תחילת השבוע וכדומה.
  • אכלתי הרבה יותר ממה שאני צריך כאשר הסירים היו מונחים מולי ופשוט אפשר היה לעשות מילוי מחודש ללא תשומת לב. (דבר שהחלטתי לשנות עם סגירת הסירים ומילוי הצלחת שלי במחצית הכמות - ובדיוק לצרכים שלי)

לעשות מה שיש לו הגיון ועושה כיף - אני לא נהנה ממכוני כושר. אני מעדיף ללכת בטבע או לרוץ בתוך היער, לטפס על הר. אני מאוד אוהב את הים, לשחות, לגלוש, לצלול. באותה מידה אני שונא מכשירים שמשאירים אותי במקום כגון הליכון או אימון ספינינג למרות שלעתים ובאופן חד פעמי מידי פעם אני יכול למצוא גם בהם את הקסם ולנסות אותם. מה שאני בעצם אומר זה שהחלטתי לא לשנות את ההרגלים שלי ולהתחיל לעשות דברים שאני לא אוהב. להפך להרחיב את הפעילויות בהן האימון הופך להיות רק תירוץ ללכת לחדר הכושר רק כדי להתאמן נשמע לי כמו סיוט. בעוד שאחר צהרים של גלישה בחוף הים נשמע לי כמו בילוי... אל תעשו דברים שאתם לא אוהבים לעשות - ברוב המקרבים זה לא יחזיק מעמד זמן רב.

לא לבזבז זמן יקר - עבורי ללכת לחדר הכושר לאימון של שעתיים יכול להישמע כמו סיוט מתמשך. יותר מזה, בלוחות הזמנים העמוסים של רוב האנשים אין מספיק זמן כדי להתמיד בכך לאורך תקופה ארוכה. זו הסיבה שהחלטתי שהאימונים שלי יהיו חייבים להיות קצרים ומדוייקים. בדומה לכתיבת הספרים שלי, לציור הציורים שלי ולפרויקטים שונים שאני עושה - יהיה עלי להבין מה בדיוק צריך לעשות וכמה זמן מינימלי אוכל להשקיע בכך. זאת כמובן ללא קשר לטיולים ולפעילויות האחרות שאני עושה מתוך אהבה לעשייה ואותן אני לא מחשיב בסעיף זה. 

אלו הם רק סעיפים ראשונים עליהם חשבתי - בהמשך אולי אוסיף עוד נקודות שיעלו בהמשך הדרך.

אתם מוזמנים לרשום לי את מחשבותיכם בתחתית העמוד - במקום המיועד לתגובות
אשמח לשמוע מה אתם הייתם רושמים בשלב זה על עצמכם

נתראה בקרוב 



רגע לפני סיום, חשוב לי לדעת האם אתם נהנים מהתכנים בבלוג? ולשתף אתכם כי התכנים האלו הם רק קצה הקרחון, וכמובן שהתכנים החינמיים יובילו אתכם לתוצאות בסיסיות בלבד! כדי לקבל תכנים איכותיים יותר הצטרפו עכשיו למועדון החברים והתחילו לקבל תכנים איכותיים שיעזרו לכם להגיע לתוצאות בחיים, בקריירה ובעסקים. בשלב זה ההרשמה למועדון החברים היא בחינם! מלאו את הטופס ותהיו הראשונים לקרוא את המאמרים שלי,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה